Één van de belangrijkste kernwaarden van onze club is Veiligheid.

• Iedereen is verplicht een valhelm te dragen en iedereen zorgt ervoor dat zijn fiets en schoeisel in prima staat is.
  • Tijdens pechgevallen helpen we elkaar en zorgen we dat ander verkeersdeelnemer geen last van ons hebben.
  • Wanneer we samen in een groep fietsen dan is één van de renners de ‘navigator van de dag’. De navigator bepaalt waar we naar toe rijden, hoe snel, maar ook wanneer we wel of niet oversteken. De navigator rijdt altijd op de 2e rij en geeft aanwijzingen aan die renners die direct voor en achter hem rijden.
  • We houden ons altijd netjes aan de verkeersregels en brengen andere verkeersdeelnemers niet in gevaar. We bedanken andere verkeersdeelnemers wanneer die rekening met ons houden.
  • We wijzen andere renners met handgebaren waar obstakels op de route zijn, zodat alle renners in de groep hier rekening mee kunnen houden.
  • We proberen maximaal met groepjes van 12 renners te koersen. Zo kunnen we gemakkelijk signalen van voor naar achter in de groep overbrengen. Wordt de groep groter, dan wordt dit lastiger en soms dus onveiliger.
  • Onze wielrenners letten goed op elkaar. Als we merken dat iemand moeite heeft met het tempo, dan wordt dat actief aangegeven aan de navigator en dan wordt de snelheid aangepast, zodat iedereen gemakkelijk in de groep kan blijven meefietsen. Samen uit Samen Thuis.

We kiezen ervoor lid te zijn van de NTFU. Dit geeft onze leden verschillenede voordelen Waaronder bijvoorbeeld korting bij toertochten in Nederland en Belgie. Daarnaast kunnen leden een beroep doen op de fietsverzekering van de NTFU.

We hebben ook een fiets reglement en huishoudelijk reglement opgesteld waar elk lid aan dient te houden.

Verder zijn wij natuurlijk aangesloten bij de Nederlandse Toer Fiets Unie (NTFU).

ntfuveiligheid